Roepingenzondag: Geloofsgesprek studenten Vronesteyn en mediaviering

Door: Bisdom Rotterdam maandag 04 mei 2020

Luister naar het Woord van God om je roeping te verstaan in je eigen dagelijks leven

Op Roepingenzondag 3 mei werden het Geloofsgesprek en de mediaviering uitgezonden vanuit het bisdom Rotterdam. De homilie was voorbereid door rector Walter Broeders. Door omstandigheden kon deze niet zelf de celebrant zijn in de viering. Pastoor Jack Glas was daarom de voorganger en hield de preek die de rector anders zou hebben gehouden.

“Toen deze kerk in Roelofarendsveen een zevental jaren geleden werd gerenoveerd, koos de bouwcommissie voor een glazen deur, die automatisch opengaat. Zo kom je gemakkelijk binnen in deze prachtige kerk. Jezus is de deur, die opengaat voor mensen. Hij nodigt uit. We gaan binnen door de deur die Jezus is. Zo zijn wij in liefde met Hem en met elkaar verbonden.”

“Hij vraagt je om jouw hart te openen voor Hem, voor zijn Woord. Hij vraagt je om open te staan voor zijn Woord en ernaar te luisteren met je hele hart, opdat je actief kunt leven vanuit die bijbelse inspiratie en je roeping kunt verstaan in je eigen dagelijks leven. Dat doe je niet alleen, maar juist in gemeenschap met elkaar en met de verrezen Heer mag je je roeping ervaren.”

Op Roepingenzondag bidt de Kerk om de bijzondere roeping tot het priesterschap, diaconaat en religieuze leven. In het bisdom Rotterdam leidt Centrum Vronesteyn mannen op die als priester of diaken hun leven willen geven voor de opbouw van de parochies in het bisdom Rotterdam. God roept mensen heel persoonlijk, ook anno nu, om het evangelie te verkondigen in woord en daad.

In het Geloofsgesprek gaven twee studenten hun getuigenis: priesterstudent Sander Verschuur en diakenkandidaat Ed Doe.

Steun Vronesteyn bij gelegenheid van Roepingenzondag:

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van:

Omdat de priesterstudenten van het bisdom Rotterdam niet zoals normaal naar de parochies konden om op Roepingenzondag hun getuigenis te geven, namen ze in de huiskapel van Centrum Vronesteyn deze video op om digitaal verbonden te zijn.