Start jaarprogramma Tour of Faith: jongeren te gast bij bisschop

Door: Bisdom Rotterdam maandag 17 september 2018

Foto: Ramon Mangold

Tour of Faith is er weer elke tweede zondag van de maand

Elke tweede zondag van de maand vieren de bisschop en jongeren in het bisdom samen de eucharistie tijdens de Tour of Faith (ToF) in een van de parochies in het bisdom. Het nieuwe seizoen opent op 14 oktober op een bijzondere plek en met een bijzonder onderwerp. De jongeren zijn te gast op de werkplek van de bisschop, het bisdombureau in Rotterdam.

Het onderwerp van deze Tour of Faith sluit aan bij de bisschoppensynode. Deze vindt plaats van 3 tot 28 oktober in Rome en gaat over ‘jongeren, geloof en onderscheiding van de roeping’. Op zondagmiddag 14 oktober houdt de bisschop een korte inleiding over deze synode, met name over onderscheiding en roeping. Er is ruimte voor gesprek en vragen en de middag wordt afgesloten met een warme maaltijd.

Tour of Faith begint om 15.00 uur met een eucharistieviering in de huiskapel en een rondleiding door het bisdombureau. Jongeren (18-30 jaar) zijn van harte uitgenodigd voor deze start van weer een nieuw seizoen ToF’s.

Wat is Tour of Faith?

Met de Tour of Faith ontmoeten Mgr. Van den Hende en jongeren elkaar in de parochies in het bisdom. Vooral is de Tour of Faith een ontmoeting met Christus. Die ontmoeting vindt plaats in de viering van de eucharistie, in de Schrift die centraal staat in de catechese en in de samenkomst tijdens de maaltijd, waarmee elke Tour of Faith eindigt.

Noteer de Tour of Faith elke tweede zondag van de maand:

• Zondag 14 oktober
  • Zondag 11 november
  • Zondag 9 december (Advent)
  • Zondag 10 februari
  • Zondag 10 maart
  • Zondag 14 april (Palmzondag)
  • Zondag 12 mei
  • Zondag 30 juni (mét BBQ)

Zie voor de locaties en meer informatie de Facebook-pagina Jongerenpastoraat bisdom Rotterdam. Als je de pagina volgt, krijg je automatisch de uitnodiging voor de volgende bijeenkomst.