Toewijding aan het Onbevlekt Hart van Maria in het bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 22 maart 2022

Foto: Ramon Mangold

De toewijding vindt op verzoek van de paus ook plaats in Fatima en in alle bisdommen over de hele wereld

Op vrijdagmiddag 25 maart om 17.00 uur zal in Rome paus Franciscus Rusland en Oekraïne toewijden aan het Onbevlekt Hart van Maria. Daarmee plaatst de paus Rusland en Oekraïne onder haar bescherming. De toewijding vindt plaats in de Sint-Pietersbasiliek. De toewijding zal op verzoek van de paus ook plaatsvinden in Fatima en in alle bisdommen over de hele wereld.

In Den Haag zal bisschop Van den Hende de Akte van toewijding aan het onbevlekt hart van Maria uitspreken in een gebedsviering die om 17.00 uur begint in de St. Jacobus de Meerdere kerk aan de Parkstraat. Deze kerk is gekozen in samenspraak met de pauselijke nuntiatuur. In deze gebedsviering met zang zal de rozenkrans gebeden worden in vijf talen en wordt gelezen uit de Heilige Schrift.

In Rotterdam zal plebaan Hagen de Akte van toewijding aan het onbevlekt hart van Maria uitspreken om 17.00 uur tijdens een gebedsviering in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal aan de Mathenesserlaan. De hele dag is de kerk geopend voor gebed. Om 9.30 uur is de ochtendmis en daarna is er eucharistische aanbidding. Met deze dag van gebed sluit de kathedraal aan bij de Europese gebedsestafette en de "24 uur voor de Heer".

Iedereen die mee wil bidden met de paus en de Wereldkerk is van harte uitgenodigd voor de gebedsvieringen in Den Haag en Rotterdam.