Video geloofsverhaal van Rowy: “Ik voelde me welkom en geliefd, dat wil ik nu doorgeven vanuit mijn geloof”

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 21 januari 2021

Foto: Rowy (Beeld uit de video)

Geloofsverhaal van Rowy

Twee enthousiaste katholieke jongeren vertellen in de aanloop naar de WJD@Home-dag (31 januari) elk in een eigen video over hun geloof. Zowel voor Rowy als voor Pauline waren de Wereldjongerendagen de start om het geloof verder te ontdekken en God te volgen in hun dagelijks leven. Hoe ze dat doen? Bekijk hier de video met het geloofsverhaal van Rowy.

Klik hieronder op het filmpje:

Door het enthousiasme van de anderhalf miljoen gelovige jongeren tijdens de Wereldjongerendagen in Madrid raakte Rowy (26) aangestoken door het vuur van het geloof. Eenmaal terug in Nederland wilde ze er meer mee en sloot ze zich aan bij de jongerengroep in Leiden. Ook bezocht ze weekenden die georganiseerd werden door een echtpaar van gemeenschap Emmanuel waar ze zich direct thuis voelde.

“Hoewel ik in die tijd minder naar de kerk ging, was dit echtpaar voor mij net zo liefdevol als voor de andere jongeren”, vertelt ze. “Het was gewoon heel fijn om daar naartoe te gaan, en die ervaring wil ik zelf ook weer doorgeven aan andere jongeren.” Rowy werd voorzitter van de RKJ-groep in Lisse en heeft een baan gevonden in het kerkelijk tiener- en jongerenwerk.

Een bijbeltekst die haar scherp houdt en inspireert, komt uit de eerste brief aan de Korintiërs over de liefde. Met deze tekst als gids wil Rowy graag, net als het echtpaar in haar tienertijd, een omgeving scheppen voor jongeren en tieners waar ze Gods liefde kunnen ervaren en ze samen het katholieke geloof mogen ontdekken en verdiepen.

Ben jij tussen de 15 en 30 jaar en wil je ook de Wereldjongerendagen beleven?

De WJD@Home werden in 2019 voor het eerst in Nederland gehouden op Ameland voor jongeren die toen niet konden deelnemen aan de Wereldjongerendagen in Panama. Met meer dan honderd deelnemers was het gelijk een groot succes. Dit jaar zou opnieuw een WJD@Home georganiseerd worden. Helaas is dat niet mogelijk op Ameland vanwege corona. Wel is er zondag 31 januari een alternatief programma voor jongeren tussen de 15 en 30 jaar. Voor meer informatie en aanmelden kan via Desiree Bühler: d.buhler@bisdomrotterdam.nl

De Wereldjongerendagen (WJD) vormen het grootste jongerenevenement ter wereld dat eens in de twee à drie jaar plaatsvindt. Honderdduizenden tot zelfs miljoenen jongeren komen op uitnodiging van de paus uit de hele wereld samen voor vieringen, catecheses, gebed, muziek en ontmoeting. Ben jij tussen de 15 en 30 jaar en wil je ook de Wereldjongerendagen beleven? Zet augustus 2023 Lissabon dan alvast in je agenda.