Videoboodschap van de bisschop aan geloofsleerlingen

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 22 mei 2020

Bisschop Van den Hende richt zich in een videoboodschap rechtstreeks tot de geloofsleerlingen

Bisschop Van den Hende heeft een videoboodschap opgenomen voor de geloofsleerlingen die in de Paastijd opgenomen zouden worden in de Kerk. Door het coronavirus konden er geen publieke liturgievieringen zijn met Pasen en werd de opname in de Kerk uitgesteld.

Jaarlijks zijn er ongeveer honderd volwassenen die toetreden tot de Kerk door het vormsel en de eerste communie en ook door de doop, als zij die nog niet eerder in een andere kerkgemeenschap ontvingen.

De bisschop wil de geloofsleerlingen bemoedigen: “Jullie zijn voorbereid, je hebt je hart gericht op het evangelie. De opname in de Kerk zou daar de bekroning van zijn. Ik wil graag tegen jullie zeggen dat ik met jullie meebid.”

“Als de opname in de Kerk is voltooid, is dat ook de start om als christen erop uit te trekken”, zegt de bisschop in de video. De eerste leerlingen ontvingen daarvoor met Pinksteren de Heilige Geest, zoals in de Handelingen van de apostelen wordt beschreven (Handelingen 2, 1-13). “Steeds opnieuw heeft de Kerk de Heilige Geest nodig”, benadrukt de bisschop. “In kracht van de Geest is de Kerk instrument van Gods liefde in de wereld, een netwerk van liefde ook in onze tijd. Ik bid en hoop dat jullie als leerlingen van Jezus ook je bijdrage daaraan zullen geven.”

De bisschop wenst de geloofsleerlingen alle goeds op weg naar Pinksteren en Gods zegen. En hij benadrukt: “Uitstel is geen afstel.”

De boodschap wordt via de parochies verstuurd aan de geloofsleerlingen.