Vier Kerstmis! Bekijk de video van bisschop Van den Hende

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 24 december 2021

Screenshot uit de video

Kerstmis is ook een samen optrekken van verschillende generaties

Een week lang roepen de bisschoppen in korte videoboodschappen op om samen op weg te gaan met Kerstmis. “Met Kerstmis vieren we de geboorte van Christus. We vieren dat God zelf met ons op weg gaat. Dat Hij niet alleen die weg wijst, maar die ook voor ons wil worden”, zei bisschop Liesen in de video die de reeks opende. Vandaag, op 24 december sluit Mgr. Van den Hende de reeks af.

Samen op weg met Kerstmis is ook een samen optrekken van verschillende generaties, zegt de bisschop. Hij roept op om het kerstevangelie als een groot feest te vieren, “het door te geven en de rijkdom van Gods liefde in ons midden te blijven verkondigen.”

Bekijk de video Vier Kerstmis! Mgr. Van den Hende: “Samen met jong en oud”.

De video’s zijn gepubliceerd op vierkerstmis.nl en katholiekleven.nl. Parochies kunnen de video’s overnemen op hun website. Het thema “Samen op weg” is ontleend aan de bisschoppensynode ‘Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio’.

Er zijn helaas geen publieke kerstnachtvieringen dit jaar. Parochies verzorgen livestreams. En op tv wordt de kerstnachtmis uitgezonden vanuit de St. Janskathedraal in ’s-Hertogenbosch vanaf 23.55 uur bij KRO-NCRV op NPO2. Hoofdcelebrant is de bisschop van ’s-Hertogenbosch, Mgr. De Korte. Paus Franciscus heeft een kerstwens voor alle kijkers gestuurd (deze kerstnachtmis wordt uitgezonden in heel Europa), die zal worden voorgelezen in deze viering.

Op kerstavond wensten de bisschoppen iedereen samen in een video: Zalig Kerstmis!