Vier Pasen! De paaswens van bisschop Van den Hende

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 01 april 2021

Jezus helpt zijn leerlingen om steeds meer te geloven in zijn verrijzenis

“Ook dit jaar willen de bisschoppen zeggen: vier Pasen. En dat betekent niet alleen paaszondag maar de hele paastijd beleven als een op weg gaan met de Heer en de Geest ontvangen van de Heer zelf.” Dit zegt bisschop Van den Hende in de video die op Tweede Paasdag online komt op vierpasen.nl en die de reeks van acht filmpjes van de Nederlandse bisschoppen afsluit.

Van Pasen tot Pinksteren, de paastijd, vertellen de schriftlezingen over Jezus die verrezen is en die als de levende Heer zijn leerlingen opnieuw bezoekt en die in die periode zijn leerlingen ook helpt om steeds meer te geloven in zijn verrijzenis. Bisschop Van den Hende: “Het is wat ik iedereen toewens, dat ook na Pasen en Pinksteren de verrezen Heer en de kracht van de Geest ons blijven vergezellen. Dat we ook nu als Kerk geloven wat de eerste leerlingen hebben gezien en gehoord. En ook nu mogen wij daarvan getuigen. En ik hoop dat het paasfeest in zijn volheid voor veel mensen tot bemoediging tot versterking en tot verdieping zal zijn van hun geloof dat de liefde van God sterker is dan de dood. In Jezus mogen wij daarop vertrouwen. En in Jezus mogen wij ook steeds opnieuw onze tochtgenoot zien. Dat wens ik de mensen toe. Dat hoop ik van harte als vrucht van het paasfeest van dit jaar.”

De website vierpasen.nl ging op Aswoensdag 17 februari online. Bezoekers vinden er links en downloads voor de Veertigdagentijd en Pasen en kunnen via zoekparochie.nl terecht bij hun eigen parochie voor informatie over vieringen. Recent werd op woensdag 31 maart voor de kinderen nog een kleurplaat toegevoegd die kan worden gedownload. Op vierpasen.nl staat verder onder meer een link naar www.vastenactie.nl en er is een link naar bijbelteksten en liturgieboekjes die helpen om thuis mee te vieren.

• Bekijk de video met bisschop Van den Hende, klik op het beeld hieronder
  • De video’s met de bisschoppen voor vierpasen.nl zijn opgenomen door katholiekleven.nl