Vronesteyn: uitnodiging opening studiejaar en gebed voor toekomstige priesters

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 27 juli 2021

Glas-in-loodraam in de huiskapel van Vronesteyn: "Kom, volg Mij"

Aanstellingen tot lector en acoliet

Op dinsdag 31 augustus opent de priester- en diakenopleiding Vronesteyn het studiejaar met een eucharistieviering in de kerk van de HH. Laurentius en Ignatius (Eendrachtskapel). De viering begint om 18.00 uur. Belangstellenden zijn uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

Bisschop Van den Hende is hoofdcelebrant in de eucharistieviering waarmee Vronesteyn het studiejaar opent. Rector Broeders en andere priesters die zijn verbonden aan Vronesteyn concelebreren.

De bisschop en de rector vragen om gebed voor Vronesteyn. Concreet wordt hiervoor deze zomer een gebed voor toekomstige priesters aangereikt. Dit gebed is gemaakt door kardinaal Montini, de latere paus Paulus VI (1963-1978).

Wilt u aanwezig zijn bij de eucharistieviering waarmee Vronesteyn het studiejaar opent, meld u dan aan via vronesteyn@bisdomrotterdam.nl.

In de eucharistieviering op 31 augustus ontvangt priesterstudent Benno van Croesdijk de aanstelling tot lector. Enkele dagen eerder ontvangt priesterstudent Arno Aardoom de aanstelling tot acoliet op 27 augustus tijdens de opening van het studiejaar op de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk.

Diaken Sander Verschuur zal in het komende studiejaar de priesterwijding ontvangen tijdens een plechtige eucharistieviering in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal.

Gebed voor toekomstige priesters

Heer,
geef uw dienaren een ruim hart,
open voor uw gedachten,
gesloten voor elk onwaardig streven
en menselijke wedijver;
een ruim hart,
altijd weer bereid naar het uwe
toe te groeien;
een ruim hart,
zo wijd als de wereld,
zo groot als de Kerk;
bereid ook
om allen lief te hebben,
om allen te dienen,
om allen dichter bij U te brengen.
Amen.

Kardinaal Montini (later: paus Paulus VI)