Vronesteyn viert het lustrum 1 oktober met een Bisdom Magazine

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 05 oktober 2018

Rector Broeders presenteert het Magazine bij 30 jaar Vronesteyn. (Foto: Peter van Mulken)

Magazine 30 jaar Vronesteyn (1988 - 2018) in het Jaar van Gebed

Tijdens de diesviering van Centrum Vronesteyn voor de priester- en diakenopleiding in het bisdom Rotterdam is op 1 oktober een magazine gepresenteerd. Het blad is gemaakt in opdracht van de staf van Centrum Vronesteyn en de Bisdomstaf. Rector Walter Broeders van Vronesteyn overhandigde het eerste exemplaar aan ouders van een van de priesterstudenten van Vronesteyn, een donateur van Vronesteyn en aan de bisschop.

Het blad nodigt mannen die bezig zijn met de vraag of God ze roept om priester of diaken te worden uit om daarover in gesprek te gaan en contact op te nemen met de rector Vronesteyn. Parochies op hun beurt worden uitgenodigd om te bidden voor roepingen en aandacht te geven aan Roepingenzondag, wanneer de collecte bestemd is voor Vronesteyn.

Het blad is verzonden aan donateurs van Vronesteyn en wordt in de loop van oktober verspreid in de parochies in het bisdom. Het bevat getuigenissen van (oud)studenten en donateurs van Vronesteyn. Het legt in woord en beeld de liturgie van de wijding uit en laat zien hoe studenten leren geloven met hun hoofd én met hun hart.

De vorming van priesters en diakens is een verantwoordelijke taak, die met deskundigheid en betrokkenheid ter hand wordt genomen door de staf van Centrum Vronesteyn. Velen in het bisdom bidden voor de opleiding, de studenten en de staf, en geven ook een financiële bijdrage.

Vragen over de vorming en opleiding tot priester of diaken? Neem contact op met rector Broeders via e-mail: priesteropleiding@bisdomrotterdam.nl of www.bisdomrotterdam.nl/vronesteyn.

Steun Vronesteyn bij het 30-jarig bestaan met een gift via: IBAN NL29 INGB 0000 3656 73 t.n.v. Centrum Vronesteyn. U kunt uw gift ook veilig en vertrouwd overmaken via onderstaand formulier.

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van:

V.l.n.r. Donateurs van Vronesteyn Bram en Marijke Verschuur, rector Broeders, Mgr. Van den Hende, donateur en oud-lid Roepingencommissie van Vronesteyn Charles van der Mast. (Foto: Peter van Mulken)