WJD@Home: ‘mini-Wereldjongerendagen’ op Ameland

Door: Jong Katholiek / Bisdom Rotterdam dinsdag 06 december 2022

Foto: Ramon Mangold

De aanmelding voor WJD@Home is geopend meldt Jong Katholiek

Om alvast de smaak te pakken krijgen voor de WJD in Lissabon organiseert Jong Katholiek van 27-29 januari 2023 WJD@Home. Het is een ‘mini-Wereldjongerendagen’ op Ameland, voor jongeren van 15-30 jaar. WJD@Home, inmiddels een beproefd concept en een landelijk event, biedt aan jongeren een mooie setting om elkaar te ontmoeten, om samen het katholieke geloof te vieren.

Tijdens WJD@Home wordt bovendien vooruitgeblikt op het grootste jongerenevenement ter wereld, namelijk dé Wereldjongerendagen, in Lissabon (1-6 augustus 2023). Omdat de deelnemende jongeren tijdens WJD@Home nieuwe vrienden maken en oude bekenden weerzien, is de het de perfecte opstap naar de Wereldjongerendagen in 2023 in Portugal. Er is een catechese van de bisschoppen, er zijn eucharistievieringen, een avond van barmhartigheid en er staan inhoudelijke en creatieve workshops op het programma.

De WJD@Home 2023 wordt georganiseerd onder de vlag van Jong Katholiek. De organisatie hoopt dat opnieuw veel jongeren zich zullen aanmelden voor het weekend op Ameland. De vorige keer was het enthousiasme groot, zowel onder de deelnemers als bij de organisatie en de aanwezige bisschoppen.

Bisschop Van den Hende nodigt jongeren van harte uit voor de Wereldjongerendagen en de voorbereiding daarop. Hij hoopt dat veel jongeren meegaan: “Omdat het een bijzondere ervaring is in je leven om niet alleen in je eigen parochie of in je eigen land bij de Kerk betrokken te zijn, maar ook wereldwijd te ervaren dat ons geloof in Christus in vele talen en in vele harten leeft. En omdat ook die uitwisseling met andere culturen je nog meer kan overtuigen van de rijkdom die de Heer ons geeft.”

Reis naar en van WJD@Home met de bus en de boot. Op 27 januari 18.00 en 20.00 uur vertrekt de boot vanuit Holwerd naar Ameland. Op 29 januari arriveert rond 18.15 uur de boot weer vanuit Ameland op het vasteland, in Holwerd. Er zal vanuit diverse plaatsen in het land busvervoer worden georganiseerd naar de vertrekplaats van de boot. Concrete informatie daarover volgt zo spoedig mogelijk via www.wjd.nl/wjdhome en via de social media kanalen van de Wereldjongerendagen 2023.