Netwerk van liefde

DiaconAction bisdom Rotterdam halverwege

Door: Bisdom dinsdag 29 november 2016

Jongerengroepen doen mee met zelf georganiseerde acties

De activiteiten in het kader van DiaconAction in de maanden november en december zijn halverwege. Groepen kunnen zich nog aanmelden. Er hebben zich tot nu toe elf tiener- en jongerengroepen aangemeld met hun zelf georganiseerde diaconale actie. De acties zijn bedoeld voor mensen in de eigen omgeving. Op deze manier komen tieners en jongeren met diaconie in aanraking, door bijvoorbeeld kerststukjes te maken voor zieke parochianen of een bezoek te brengen aan gevangenis of zorginstelling. De diverse M25 groepen die het bisdom rijk is, hebben het hele jaar door de werken van barmhartigheid centraal staan. Zij zijn dankzij DiaconAction in november en december extra met elkaar en met de andere groepen verbonden.

Alle activiteiten van deelnemende groepen worden vermeld op de webpagina DiaconAction. Deelnemende groepen ontvangen een poster om bekendheid te geven aan hun actie, iedere deelnemer ontvangt een gadget als aandenken. Tiener- en jongerengroepen kunnen zich nog aanmelden bij Fredi Hagedoorn, f.hagedoorn@bisdomrotterdam.nl.

DiaconAction is een diaconale activiteit die door tieners en jongeren in een weekend in november of december wordt georganiseerd. In een doe-activiteit steken zij de handen uit de mouwen om mensen in hun eigen omgeving te helpen. Zo geven zij hun geloof handen en voeten. Het woord DiaconAction is samengesteld uit twee woorden. Diaconie is alles wat er vanuit de Kerk gedaan wordt voor mensen die een (materieel) steuntje in de rug kunnen gebruiken. Mensen geven die steun, omdat zij Christus willen volgen. Daarnaast is er het woord Action: actie, handelen, doen.