Netwerk van liefde

• Nieuw: de Caritas Actie in het bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 07 maart 2024

Dit jaar start een nieuw initiatief in het bisdom Rotterdam: de Caritas Actie (26 oktober t/m 24 november). Piet Timmermans, pastoraal dienstverlener diaconie en caritas, nodigt parochiële caritas instellingen, diaconale werkgroepen en andere diaconale betrokkenen van harte uit om hieraan mee te doen.

• Diaconale inzameling Chrismamis 2024

Door: Bisdom Rotterdam maandag 04 maart 2024

Op woensdag 27 maart wordt vanaf 19.30 uur de Chrismamis gevierd in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal. Parochies in het bisdom zijn hiervoor uitgenodigd tot een gezamenlijke diaconale inzameling. Deze vindt plaats in samenwerking met de Parochiële noodhulp van de Parochie De Vier Evangelisten in Den Haag.

• Europese gebedsestafette op 9 maart in Nederland

Door: Rkkerk.nl woensdag 21 februari 2024

De Raad van Europese Bisschoppenconferenties (CCEE) organiseert tijdens de Veertigdagentijd een gebedsestafette door Europa. Alle 39 Europese landen die aangesloten zijn bij de CCEE is gevraagd de mis op te dragen voor de slachtoffers van de oorlogen in Oekraïne en in het Heilige land en voor de bisschoppensynode ‘Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio.’

• “De DOCAT opende ook míjn ogen”

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 14 februari 2024

Op donderdag 8 februari schoven zeven deelnemers in de parochiezaal bij de H. Petruskerk in Roelofarendsveen aan voor de laatste bijeenkomst in een cursus over de DOCAT. De cursus werd voor de tweede keer gegeven door diaken André van Aarle (parochiefederatie HH. Clara en Franciscus).

• FOTOVERSLAG Bisschop Van den Hende aanwezig bij ‘Valentijnslunch’

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 13 februari 2024

Op zondag 11 februari vierde de Rotterdamse stichting Progresso het tienjarig jubileum. Progresso nodigde bisschop Van den Hende uit om het jubileum mee te vieren. Ook wethouder Natasha Mohamed-Hoesein was aanwezig (armoedebestrijding, schuldhulpverlening en taal) en speciale gast was Gerda Havertong, bekend van Sesamstraat.

• Paus Franciscus roept op om de Veertigdagentijd bewust te beleven

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 09 februari 2024

Op Aswoensdag, 14 februari begint de Veertigdagentijd. In zijn boodschap voor de Veertigdagentijd roept paus Franciscus op om deze periode bewust te beleven. “God leidt ons door de woestijn naar de vrijheid” is de titel van de boodschap.

• Wereldziekendag: Het is niet goed dat de mens alleen blijft

Door: Katholiekleven.nl & Rkkerk.nl dinsdag 06 februari 2024

Op 11 februari viert de Kerk Wereldziekendag 2024. De boodschap van de paus voor deze dag heeft als titel: “Het is niet goed dat de mens alleen blijft.”

• Paus pleit voor algor-ethiek

Door: Katholiekleven.nl vrijdag 12 januari 2024

Het nieuwe jaar startte op 1 januari met de Wereldvredesdag. Hiervoor publiceerde paus Franciscus zijn boodschap: Kunstmatige intelligentie en vrede. De paus staat in zijn boodschap voor de Wereldvredesdag stil bij de gevaren van kunstmatige intelligentie, maar ziet ook kansen en mogelijkheden.

• Een nieuwe kerstgroep voor de school

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 22 december 2023

Op vrijdag 15 december bracht bisschop Van den Hende een bezoek aan de kinderen van de Andreas school in Voorhout. Hij kwam niet met lege handen. Een dag eerder was namelijk op de school een kerstgroep bezorgd. Elk jaar kan de bisschop een school een kerstgroep cadeau doen. Het komt regelmatig voor dat een school geen kerstgroep meer heeft.

• Zalig Kerstmis en Gezegend Nieuwjaar!

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 22 december 2023

Bisschop Van den Hende, de bisdomstaf en bisdommedewerkers, en rector Broeders en de staf en studenten van Vronesteyn wensen u een Zalig Kerstmis en Gezegend Nieuwjaar.