Netwerk van liefde

Opbrengst actie ‘kerstkind’ bisdom Rotterdam

Door: Bisdom vrijdag 17 maart 2017

Foto: Kerk in Nood

Inzameling voor kinderen in Syrië die lijden onder oorlog en geweld

“Wie in mijn Naam zulk een kind opneemt, neemt Mij op” (Matteüs 18, 5). Met deze tekst vroeg de kerstkaart van Mgr. Van den Hende het afgelopen jaar aandacht voor kinderen in Syrië, die te lijden hebben onder oorlog en geweld. Het bisdom Rotterdam sloot daarmee aan bij een actie van Kerk in Nood.

De opbrengst van de actie ‘kerstkind’ vanuit het bisdom Rotterdam bedraagt € 13.000. Dit bedrag wordt overgemaakt aan Kerk in Nood en zal zo ten goede komen aan de noodlijdende kinderen in Syrië.

De bisschop sloot met de actie ‘kerstkind’ aan bij het thema van Werelddag 2017 voor migranten en vluchtelingen. Paus Franciscus schreef in zijn boodschap voor deze dag: “In Jezus werd God een kind. De openheid van het geloof in God [..], vindt zijn uitdrukking in een liefdevolle nabijheid bij het kleinste en het zwakste.”