Netwerk van liefde

Tussenbeide: 100.000 kerstspecials in eenmalige oplage

Door: Bisdom Rotterdam zaterdag 21 november 2020

Kerststal van Gerard Héman in de H. Bartholomeuskerk in Voorhout. (Foto: Bisdom Rotterdam)

Gezamenlijke actie van parochies en bisdom voor Kerstmis in coronatijd

Dit jaar viert Nederland Kerst in de anderhalvemetersamenleving. Parochies organiseren Kerstmis noodgedwongen met kleinere aantallen. Als warm gebaar voor Kerstmis in coronatijd bezorgen parochies die daartoe in de gelegenheid zijn het bisdommagazine Tussenbeide samen met het parochieblad. Zo doen ze wat extra’s voor hun parochianen.

“We zijn heel blij dat we in samenwerking met deze parochies iets voor mensen kunnen doen en dat parochianen de Tussenbeide kerstspecial thuis ontvangen”, vertelt hoofdredacteur Daphne van Roosendaal. “Het coronavirus beperkt en bepaalt al vele maanden ons leven. Dat is ook zo voor Tussenbeide. Vorig jaar kon Tussenbeide nog worden uitgereikt aan de vele mensen die met Kerstmis naar de kerk kwamen. Nu vinden de vieringen noodgedwongen kleinschaliger plaats. We zijn ontzettend blij dat parochies in het bisdom dit jaar Tussenbeide niet alleen uitreiken met Kerstmis, maar ook thuis bezorgen samen met het parochieblad als extraatje voor Kerstmis in coronatijd.”

De redactie heeft zijn best gedaan om een mooi en inspirerend kerstmagazine te maken. Van Roosendaal: “Het nieuwe nummer is ook weer net wat anders dan het vorige toen we de bladformule vernieuwden. De grootte van de letters is verbeterd, het papier wat witter en op enkele plekken is het gebruik van achtergrondkleuren aangepast voor een betere leesbaarheid. Veel dank voor alle positieve en opbouwende reacties die we als redactie na het vorige nummer hebben mogen ontvangen.”