Netwerk van liefde

Video met paus Franciscus over eerste Werelddag van de Armen

Door: Rkkerk dinsdag 28 november 2017

Zondag 19 november vierde paus Franciscus de eucharistie met armen, migranten en daklozen. Tussen de 6.000 en 7.000 mensen woonden de eucharistieviering bij. Na de viering lunchte de paus met 1.500 mensen in de audiƫntiezaal van het Vaticaan. Een video van deze gebeurtenis is nu te zien op katholiekleven.nl.

Het was de allereerste keer dat de Katholieke Kerk de Werelddag van de Armen vierde. Paus Franciscus zelf heeft de dag uitgeroepen, aan het eind van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid.

De paus roept katholieken, en alle mensen van goede wil wereldwijd op om deze dag voortaan te vieren en om in de week daarvoor speciale zorg te hebben voor de armen. In Rome was er daarom de hele week een klein medisch centrum vlakbij het Sint Pietersplein. Hier gaven artsen de hele week hulp, zonder dat daarvoor betaald hoefde te worden.

Bekijk de video!