Parochies en scholen

Parochies en scholen zijn op elkaar betrokken

De laatste jaren wordt op veel plaatsen meer contact gezocht door scholen en parochies. Verschillende parochies hebben een eigen contactpersoon voor het onderwijs. Ook het bisdom Rotterdam heeft een contactpersoon: de bisschoppelijk gedelegeerde voor het katholiek onderwijs.

Parochies zijn concrete gemeenschappen van mensen: oudere en jongere mensen. Scholen zijn concrete gemeenschappen van mensen: jongere en oudere mensen. Voor een deel overlappen de netwerken van parochies en scholen elkaar en zijn er raakvlakken.

De netwerken van parochies en scholen overlappen elkaar en er zijn raakvlakken.

Er zijn banden omdat je familie of vrienden van elkaar bent, omdat je als buren en bewoners betrokken bent op dezelfde wijk of stad, omdat er verbinding is door het geloof in het evangelie en je deel uitmaakt van beide gemeenschappen. Een van de manieren waarop je met elkaar verbonden kunt zijn is het gebed.

Het bisdom Rotterdam maakte een gebedskaart bij gelegenheid van de Week van het Katholiek Onderwijs. Met de woorden van deze gebedskaart kunnen parochies bidden voor de scholen in de buurt. Dat kan in de kerk en ook gewoon thuis.