Ontvangst reliek van de heilige Theresia in het bisdom Rotterdam

Op 24 mei komen de relieken van de heilige Theresia van Lisieux aan in het bisdom bij de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal. Plebaan Hagen zal bij de aankomst de relieken met een kleine ceremonie ontvangen.

Daarna worden op zaterdag 25 mei de relieken voor het hele bisdom in Rotterdam ontvangen tijdens een eucharistieviering in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal.

De relieken zijn in de periode t/m maandag 17 juni aanwezig bij tal van vieringen in de parochie HH. Laurentius en Elisabeth in Rotterdam, H. Augustinus in Wassenaar e.o., HH. Petrus en Paulus in Leiden en de parochies van Den Haag. Ook zullen diverse andere activiteiten rondom Theresia van Lisieux worden georganiseerd.

Relieken brengen de herinnering aan de betreffende heilige dichterbij en daarmee ook zijn of haar geloof in Christus. Voor gelovigen nodigt het nabij weten van heiligen uit om hun voorbeeld na te volgen en hun voorspraak bij God in te roepen.

• Theresia van Lisieux: ‘Het is het vertrouwen’

Door: Bisdom Rotterdam maandag 26 februari 2024

“Het is het vertrouwen en niets anders dan vertrouwen dat ons tot God brengt,” schrijft Theresia van Lisieux in 1896 aan haar medezuster Maria van het Heilig Hart. “Het is het vertrouwen” (C’est la confiance) is ook de titel van de apostolische exhortatie die paus Franciscus publiceerde vanwege de 150ste verjaardag van de geboorte van Theresia van Lisieux.

Einde berichten bereikt