Algemeen nieuws

300e module Pastorale School gestart

Door: bisdom Rotterdam donderdag 23 februari 2017

Op 21 februari 2017 is in de parochie Maria Sterre der Zee in Den Haag de 300e module van de Pastorale School van start gegaan.

15 personen afkomstig uit de verschillende geloofsgemeenschappen van de parochie zijn begonnen met de module Vrijwilliger in de kerk. De deelnemers verdiepen zich in hun eigen rol als vrijwilliger. Welke verlangens motiveren en inspireren hen? En welke verlangens motiveren en inspireren hen om als gelovige actief te zijn in onze kerk? Zij staan aan de hand van bijbelverhalen stil bij hun roeping en zending als vrijwilliger. Ook komt de opbouw van de parochie aan de orde. Tenslotte wordt er aandacht geschonken aan de missionaire opdracht van de kerk.

Na deze module kunnen de cursisten zich verder bekwamen in een module op het werkveld waarin zij actief zijn.

Meer weten over de Pastorale School? Kijk hier.