Algemeen nieuws

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 13 februari 2019

Foto: Ramon Mangold

Thema KBS sluit aan bij het diocesane Jaar van de Roepingen

Het bijbelleesrooster voor het jaar 2019 van de Katholieke Bijbelstichting (KBS) heeft als thema ‘Geroepen worden en heiligen’. Dit thema is verwant aan het Jaar van de Roepingen, het diocesane themajaar in het bisdom Rotterdam. Daarnaast sluit het aan bij de exhortatie van paus Franciscus ‘Gaudete et exsultate’ over de roeping tot heiligheid in het dagelijks leven.

“De KBS wil het lezen in de Bijbel stimuleren en de daarbij aanwezige drempels verlagen”, schrijft medewerker van de KBS diaken Vincent de Haas in een toelichting. En over het thema ‘Geroepen worden en heiligen’: “Jaarlijks is de vierde zondag van Pasen Roepingenzondag. Op die dag wordt er in het bijzonder gebeden voor roepingen tot het religieuze leven, tot het priesterschap en het diaconaat. Maar dat zijn bijzondere roepingen. Elke mens wordt geroepen door God bij zijn eigen naam. Geroepen om voluit mens te worden, en de eigen roeping te leren verstaan. Geroepen ook om de eigen verhouding tot God te leren kennen. En om de eigen relatie met Christus Jezus te ontdekken.”

Het bijbelleesrooster staat dagelijks op de homepage van de website rkbijbel.nl. Het bijbelleesrooster kan ook als pdf worden gedownload en besteld via info@rkbijbel.nl.