Algemeen nieuws

Bisschop en rector vragen om gebed voor Vronesteyn

Door: Bisdom vrijdag 08 december 2017
Foto: Ramon Mangold

Aanhoudend bidden om roepingen is opbouwwerk

“Mag ik u uitnodigen om drie minuten per dag te bidden voor Vronesteyn?” Die vraagt stelt rector Walter Broeders in de nieuwe folder van Vronesteyn. Deze wordt verspreid onder donateurs en met het nieuwe nummer van Tussenbeide. De rector vertelt hoe de studenten en de gemeenschap van Vronesteyn bidden voor de intenties en de noden van de Kerk en het bisdom Rotterdam: “In navolging van Maria mogen wij biddende mensen zijn.”

Mgr. Van den Hende sluit zich aan bij die oproep van de rector: “Wij bidden in verbondenheid met Christus om nieuwe priesters en diakens. Jezus zelf roept ons daartoe op: ‘vraagt om nieuwe arbeiders voor de oogst’ (Lucas 10, 2). We mogen vertrouwen hebben dat ons bidden om roepingen niet zonder vruchten zal zijn.”

“Priesters en diakens staan ten dienste van het geloofsleven van alle gedoopten in de Kerk: in de uitoefening van hun ambt in Christus’ Naam dragen zij concreet bij aan de opbouw van de Kerk als netwerk van liefde. Ook aanhoudend bidden om roepingen is opbouwwerk”, aldus de bisschop met een verwijzing naar het Jaar van Gebed dat het bisdom Rotterdam momenteel houdt.

Naast de geestelijke steun door gebed vragen de bisschop en de rector om Vronesteyn ook materieel te steunen met een financiële bijdrage. De folder van Vronesteyn gaat daarom vergezeld van een acceptgiro. Financieel bijdragen kan ook via iDeal met onderstaand formulier.

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: