Algemeen nieuws

Bisschop: ‘Onze gezamenlijke betrokkenheid op het roepingenwerk’

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 20 juli 2023

Foto: Johan Wouters

Bisschop Van den Hende bedankt donateurs en ambassadeurs van Vronesteyn

“We zeggen vaak dat de Kerk een netwerk van liefde is, met de woorden van paus Paulus VI, tot opbouw van een beschaving van liefde. Dat netwerk krijgt gestalte heel bijzonder ook in onze gezamenlijke betrokkenheid op het roepingenwerk.” In een brief aan donateurs van Vronesteyn bedankt bisschop Van den Hende hen voor hun betrokkenheid op de priester- en diakenopleiding. De brief is ook verzonden aan de ambassadeurs van Vronesteyn in de parochies.

Op 21 mei wijdde de bisschop priesterstudent Arno Aardoom tot diaken. Hij is nu als diaken werkzaam in de parochies van de federatie HH. Clara en Franciscus (het Groene Hart), waar hij zijn pastorale stage deed. De bisschop kondigt aan dat de priesterwijding van Arno Aardoom dit najaar zal zijn op zaterdag 18 november in de kathedraal in Rotterdam.

De bisschop vraagt in zijn brief om gebed voor de voorbereidingen op het nieuwe studiejaar en om gebed voor kandidaten die nu nadenken over een aanmelding voor de opleiding en die onderscheiden of God ze roept tot het priesterschap of diaconaat. Vanaf september wordt opnieuw door Vronesteyn als huis van de opleiding het oriëntatiejaar ‘Kom en zie’ aangeboden. Afgelopen jaar namen hier vier mannen aan deel.

“Ik hoop dat u blijft bidden om roepingen van priesters en diakens voor de parochies in het bisdom Rotterdam”, aldus de bisschop. Wie een bedrag kan missen, wordt uitgenodigd om Vronesteyn als huis van de opleiding ook met een financiële bijdrage steunen.

Ook donateur worden?

Wilt u ook donateur worden van Vronesteyn? Maak een gift over met onderstaand formulier én vul uw naam en e-mailadres in. Of maak een gift over via IBAN NL29 INGB 0000 3656 73 ten name van Centrum Vronesteyn. Vermeld daarbij s.v.p. uw naam en adres.

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: