Algemeen nieuws

Gedragscode Pastoraat nu beschikbaar in het Engels

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 20 december 2018

Foto: Ramon Mangold

De ‘Code of Pastoral Conduct’ wordt gepubliceerd op websites en toegestuurd aan parochies en migrantengemeenschappen

Sinds 13 april 2018 geldt voor de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland een nieuwe Gedragscode Pastoraat. De tekst is in het Engels vertaald en nu als ‘Code of Pastoral Conduct’ gepubliceerd op rkkerk.nl en de website van het Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag RKK. Ook wordt de tekst toegestuurd aan parochies en migrantengemeenschappen.

Hierbij wordt nogmaals gewezen op de eisen aan buitenlandse priesters c.q. (priester-) religieuzen die zonder zending en benoeming vanuit het buitenland tijdelijk pastoraal werkzaam willen zijn. Dat gebeurde al eerder met een brief in november 2017.

Om de Gedragscode Pastoraat (Nederlandse versie) in druk te bestellen stuurt u een mail naar bestel@rkk.nl. Vermeld de titel, uw naam en adresgegevens en het aantal exemplaren dat u wilt bestellen. Met eventuele vragen over uw bestelling kunt u bellen met het Bisdom Breda: 076 - 522 34 44, dagelijks telefonisch bereikbaar tot 12.30 uur.