Algemeen nieuws

VIDEO ‘Geen startmoment Kerkbalans, maar de machine draait op volle toeren’

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 14 januari 2022

Foto: Johan Wouters

Videoboodschap aan al diegenen die zich inzetten voor de actie in parochies en geloofsgemeenschappen

Op zaterdag 15 januari gaat de actie Kerkbalans van start. Ad Sosef van het diocesane actie Kerkbalans service centrum nam een video op voor al diegenen die zich inzetten voor de actie in de parochies en geloofsgemeenschappen.

“Op dit moment is de lockdown nog niet opgeheven”, vertelt hij. “Het gevolg is dat er geen startmomenten oftewel rode loper momenten zijn. Dat is jammer, want er waren vele voorbereidingen getroffen. Draaiboeken die waren gemaakt, persberichten voor publiciteit, de loper lag klaar om uitgerold te worden, de vlag lag klaar om gehesen te worden.”

Achter de schermen is er hard gewerkt om de actie Kerkbalans ook dit jaar goed voor te bereiden. “Al met al draait de ‘actie Kerkbalans machine’ op volle toeren in de parochies in ons bisdom. Er is bij al die vrijwilligers geen sprake van een lockdown.”

Kerkbalans is in deze periode extra belangrijk, omdat er vanwege de coronamaatregelen minder collecte-opbrengsten zijn. Daarom is de oproep om mee te doen met een bijdrage: Geef vandaag voor de kerk van morgen.