Algemeen nieuws

Help mee: livestreaming vanuit de Rotterdamse kathedraal

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 03 september 2020

Steun dit diaconale en missionaire initiatief met uw gift

Vanwege de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, was het langere tijd niet mogelijk om samen de eucharistie te vieren. Via livestreaming konden gelovigen toch meevieren. In de kathedraal is nu een vaste opstelling voor livestreaming ingericht. Zo kunnen, nu het kerkelijk leven op anderhalve meter is hervat, de eucharistievieringen blijvend worden uitgezonden via internet.

Dit is een uitkomst voor mensen met een kwetsbare gezondheid, voor wie de gang naar de kerk nog steeds een opgave is. Bovendien geeft het missionaire kansen, omdat via de livestream mensen ook kennis kunnen maken met de rijkdom van de katholieke liturgie.

De eerste diocesane livestream vanuit de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal is de chrismamis op woensdag 9 september vanaf 19.30 uur. De chrismamis werd vanwege het coronavirus verplaatst naar deze dag en wordt normaliter gevierd op de vooravond van Witte Donderdag. Daarna wordt op zaterdag 19 september de eucharistieviering met diakenwijdingen vanaf 11.00 uur gestreamd. In deze viering wijdt bisschop Van den Hende door handoplegging en gebed diakenkandidaten Ed Doe en Melchior Kerklaan.

Ook de kathedrale parochie zal binnenkort gebruik gaan maken van de livestream en deze inzetten voor de dagelijkse eucharistieviering van 9.30 uur. Bekijk hier de test van de livestream die werd gemaakt van de eucharistieviering met plebaan Michel Hagen op donderdag 3 september.

Diocesane vieringen die worden gestreamd, worden aangekondigd op bisdomrotterdam.nl en kunnen daar ook worden bekeken. De vieringen zijn ook te volgen via het YouTube-kanaal van het bisdom. Dat geldt ook voor de vieringen van de kathedrale parochie.

Help mee en steun dit diaconale en missionaire initiatief met uw gift.

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: