Algemeen nieuws

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 04 september 2019

Foto: Bisdom Rotterdam

De campagnematerialen kunnen tot zaterdag 15 september worden besteld

Van zaterdag 18 januari tot en met 1 februari 2020 wordt de Actie Kerkbalans 2020 gehouden. Om de voorbereidingen van deze actie goed te kunnen starten kunnen parochies hun promotiemiddelen bestellen. Begin augustus ontvingen de parochies hiervoor het bestelformulier.

De campagnematerialen kunnen tot zaterdag 15 september worden besteld per e-mail naar bureau@bisdomrotterdam.nl. Op het formulier worden de materialen genoemd en daarbij staat, als geheugensteuntje, de bestelling van vorig jaar vermeld. De beschikbare campagnemiddelen staan ook op de website: www.kerkbalans.nl.

In de begeleidende brief aan de parochies wijst algemeen econoom John Bakker op de ondersteuning die parochies kunnen krijgen van de Kerkbalansconsulenten in het bisdom. Parochies kunnen onder meer hun Kerkbalansbrief laten beoordelen. De Kerkbalansconsulenten zijn bereikbaar via kerkbalans@bisdomrotterdam.nl.

Op woensdag 9 oktober vindt de ‘meet & greet’ van de Kerkbalansconsulenten plaats. Tijdens deze praktische avond wordt gesproken over de mogelijkheden van parochies en parochiekernen om de actie Kerkbalans verder te verbeteren. Ook wordt informatie gegeven over de mogelijkheden rond nalatenschappen.