Algemeen nieuws

Maria Anna Elisabeth Hoogervorst - van der Leeuw overleden

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 20 maart 2020

Op woensdag 18 maart 2020 is, voorzien van het H. Sacrament der Zieken, op 74-jarige leeftijd overleden, mevrouw Maria Anna Elisabeth Hoogervorst - van der Leeuw (Marianne), gepensioneerd pastoraal werker van het bisdom Rotterdam, geboren op 8 februari 1946 te Rotterdam.

Marianne Hoogervorst werd op 1 augustus 1995 aangesteld als districtscatecheet van het toenmalige dekenaat Westland. Na afronding van haar theologie studies werd zij per 1 maart 2000 aangesteld als pastoraal werker in de parochies H. Joannes de Dooper te Pijnacker en H. Bartholomeus te Nootdorp. Op 15 augustus 2008 volgde haar aanstelling als pastoraal werker ten behoeve van de samenwerkende parochies St. Jans’ Onthoofding te Zoeterwoude-Dorp, St. Laurentius te Stompwijk, De Menswording te Leiderdorp en O.L. Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zoeterwoude-Rijndijk. Van deze pastorale opdracht werd haar op 1 september 2011 eervol ontslag verleend onder verwijzing naar het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd op 8 februari van dat jaar.

Na haar pensioen bleef Marianne zich op verzoek inzetten voor de pastoraal van het bisdom Rotterdam en was zij van februari 2015 tot februari 2020 parttime werkzaam als pastoraal werker ten behoeve van het vicariaat Merenwijk te Leiden.

Marianne heeft zich verder ingezet als docent van de Pastorale School, als lid van de Diocesane Bezoekersgroep voor de emeriti en heeft zij mensen geestelijk begeleid.

Voor dit alles is het bisdom haar veel dank verschuldigd.

In verband met de actualiteit van het coronavirus volgt de familie het advies van het RIVM op en vindt de uitvaart in besloten kring plaats. De viering zal plaatsvinden op dinsdag 24 maart om 11.00 uur in ‘De Regenboog’, Watermolen 1, 2317 ST te Leiden. Deze viering kan live worden gevolgd via teeuwuitvaartverzorging.nl.