Algemeen nieuws

Door: Bisdom Rotterdam maandag 23 september 2019

Foto: Johan Wouters

De ‘Actie Kerkbalans Service’ coördineert de ondersteuning aan parochies

Parochies kunnen sinds enkele jaren bij de voorbereiding en de uitvoering van hun actie Kerkbalans gebruikmaken van de expertise van het bisdombureau en de Kerkbalansconsulenten. Om deze ondersteuning nog beter te kunnen verlenen, is besloten deze te gaan coördineren via het nieuwe diocesane servicecentrum, de ‘Actie Kerkbalans Service’. Coördinator van dit nieuwe servicecentrum is Kerkbalansconsulent Ad Sosef.

De ‘Actie Kerkbalans Service’ bestaat uit een aantal ondersteunende activiteiten, waaraan recent twee nieuwe activiteiten (6* en 7*) zijn toegevoegd:

1. Het kritisch meelezen met het concept voor de Kerkbalansbrief
  2. Het aanreiken van artikelen die parochies kunnen gebruiken in het parochieblad voor de promotie van de actie Kerkbalans in de maanden voorafgaand aan het startmoment in de parochie(kern)
  3. Het mee opstellen van een actieplan voor een eigen start- c.q. inluidmoment en het mee begeleiden van de uitvoering ervan
  4. Het met parochies evalueren van de actie Kerkbalans en het doen van voorstellen voor de verbeterpunten
  5. De beantwoording van vragen omtrent de actie Kerkbalans
  6. Het maken van een eigen folder*
  7. Het verzorgen van instructiebijeenkomsten voor de gebruikers van Exact en DocBase* (deze bijeenkomsten zijn zowel voor de onervaren gebruiker als de ervaren gebruiker die nog praktische vragen heeft)

Tijdens de ‘meet & greet’ bijeenkomst van de Kerkbalansconsulenten op 9 oktober wordt de werkwijze van de ‘Actie Kerkbalans Service’ verder toegelicht en zal er met name aandacht zijn voor punt 6 en 7. Parochies die willen weten wat deze vernieuwde service voor hen kan betekenen, zijn van harte uitgenodigd voor de de ‘meet & greet’ (aanmelden graag vóór 2 oktober).