Algemeen nieuws

Parochies verspreiden actie Kerkbalans folders ook digitaal

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 20 januari 2023

Foto: Michaƫl Terlouw voor Actie Kerkbalans

Het bisdom reikt een voorbeeldartikel aan voor de digitale verspreiding

Er wordt veel gebruik gemaakt door parochies van de ondersteuning vanuit het Actie Kerkbalans Servicecentrum bij het maken van een folder. De folders die op deze manier worden gemaakt zijn ook allemaal digitaal beschikbaar. Parochies kunnen parochianen daarop attenderen met een artikel op de website of in de (digitale) nieuwsbrief. Het bisdom reikt daarvoor een voorbeeldartikel aan.

Voorbeeldartikel

Heeft u hem al ontvangen, onze folder van actie Kerkbalans? Hij zat bij het parochieblad/is bij u bezorgd/anders (zelf invullen, weghalen wat niet van toepassing is). Kerkbalans is de jaarlijkse actie in januari om parochianen om een financiƫle bijdrage te vragen. De kerk krijgt geen subsidie en moet dus zelf onder andere het onderhoud van het gebouw en medewerkers betalen. Wij zijn dus afhankelijk van giften.

Met de folder actie Kerkbalans vragen we hier uw aandacht voor. Dit jaar kunt u ook online de folder lezen door hier te klikken (link invoegen) / via onze nieuwsbrief lezen (weghalen wat niet van toepassing is). Ontvangt u de nieuwsbrief nog niet? Mail ons uw e-mailadres dan / laat uw e-mailadres dan achter op onze website (weghalen wat niet van toepassing is), zodat u in de verzendlijst komt te staan.

Het is voor ons en u fijn om te kunnen communiceren via e-mail. Wij delen geregeld nieuws via e-mail. Wanneer u toestemming geeft om uw e-mailadres op te nemen in de ledenadministratie, kunnen we makkelijk contact met u onderhouden. Dit is handig, omdat wij steeds vaker digitaal communiceren. De coronacrisis heeft laten zien dat een goede en snelle manier van communicatie is en wij verwachten dat dit in de toekomst alleen maar meer zal gaan gebeuren.

Uiteraard houden wij ons hierbij aan de privacyregels.