Algemeen nieuws

Tien punten uit het landelijke onderzoek van Kerkbalans

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 januari 2022

Bijna alle kerkleden geven in het onderzoek aan dat ze Actie Kerkbalans kennen

In de actieperiode van Kerkbalans (15-29 januari) presenteerde de landelijke organisatie op vrijdag 21 januari een onderzoeksrapport met interessante uitkomsten. Het onderzoek, dat werd verricht door Citisens in opdracht van Kerkbalans, bestond uit een vragenlijst met vier onderdelen: 1) geven, 2) de kerk van vandaag, 3) de kerk van de toekomst, 4) bekendheid van de actie Kerkbalans.

De slogan van Kerkbalans 2022 is 'Geef vandaag voor de Kerk van morgen'. Actie Kerkbalans benadrukt wat de waarde is van de Kerk en waarom geven belangrijk is.

Hieronder staan tien punten uit het Kerkbalans onderzoek. Wie kennis wil nemen van het hele onderzoek kan het complete Onderzoek Actie Kerkbalans Start 2022 lezen. En lees ook op rkkerk.nl Onderzoek Actie Kerkbalans: kerkgangers missen na nóg een jaar corona vooral het fysieke samenzijn

Actie Kerkbalans is de grootste landelijke fondsenwervingsactie van kerken in Nederland. De Rooms-Katholieke Kerk, Oud-Katholieke Kerk, Protestantse Kerk in Nederland en de Evangelische Broedergemeente roepen elk jaar gezamenlijk leden op om bij te dragen aan hun kerk. In het bisdom Rotterdam worden parochies ondersteund door het diocesane Actie Kerkbalans Servicecentrum.

www.kerkbalans.nl
www.bisdomrotterdam.nl/kerkbalans

Tien punten uit het onderzoek

1. Het totaal aantal respondenten was 1.997. Van de invullers was 48% katholiek en 52% protestant