Algemeen nieuws

Vernieuwde webshop actie Kerkbalans open

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 06 oktober 2023

Landelijke materialen en ondersteuning voor parochies in het bisdom

In 2024 bestaat Kerkbalans 50 jaar. De actieperiode van Kerkbalans 2024 is van zaterdag 13 januari tot zaterdag 27 januari. Op 3 oktober ging hiervoor de geheel vernieuwde webshop van actie Kerkbalans open. Organisatoren van Kerkbalans vanuit heel Nederland kunnen via de webshop materialen voor Kerkbalans 2024 online bekijken en bestellen.

“Alle producten staan overzichtelijk bij elkaar”, vermeldt de Kerkbalans website. In de webshop is ook promotiemateriaal te vinden, zoals spandoeken en vlaggen en ook een nette kaart als legitimatiebewijs voor de Kerkbalans lopers.

De slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ staat centraal in alle materialen. “In de fotografie is dit jaar gewerkt met kerkleden in plaats van met professionele modellen. Zij vertegenwoordigen verschillende generaties en achtergronden en zijn enthousiast om op deze manier hun steentje bij te dragen voor de kerk van morgen.”

Parochies in het bisdom Rotterdam kunnen naast de landelijke materialen gebruik maken van de diocesane ondersteuning. Via het bisdom kunnen zij een lokale poster en een lokale folder met eigen foto’s en tekst laten maken. Bij de meet & greet Kerkbalans (20 september in Gouda) is hierover informatie gegeven. Parochies die een eigen lokale folder en poster laten maken via het bisdom, kunnen zich aanmelden vóór 15 oktober kerkbalans@bisdomrotterdam.nl met de contactgegevens van degene waarmee de voorbereidingen kunnen worden opgestart.

Deze en meer informatie over het gebruik van een QR-code voor de actie Kerkbalans staat in een brief die aan parochies wordt verstuurd.