Algemeen nieuws

Willibrordzondag: ‘De Heer roept ons op om te bidden en werken aan eenheid onder de christenen’

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 01 november 2019

Willibrordzondag met gebed en collecte voor de oecumene

“In het Jaar van de Roepingen, dat we als bisdom Rotterdam vieren, mogen wij beseffen dat de Heer zelf ons oproept om voor deze eenheid te bidden en hier aan te werken.” Dit schrijft bisschoppelijk gedelegeerde voor de oecumene Frits Vermeulen in een brief aan leden van de pastorale teams en besturen van de parochies in het bisdom. De brief wordt verstuurd vanwege Willibrordzondag op 10 november. Op deze zondag wordt gebeden om eenheid onder de christenen. “Oecumene is een gave én opdracht aan ieder van ons.”

In het weekend van 9 en 10 november wordt in de parochies gevraagd om een speciale collecte te houden voor het werk van de Katholieke Vereniging voor Oecumene Athanasius en Willibrord. De collecte wordt van harte aanbevolen.

Bij de brief ontvangen de pastorale teams en parochiebesturen de flyer ‘Geraakt en gezonden’. Dit is een uitgave van het Rome-Reformatieberaad van de Protestantse Kerk en de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland en een van de vruchten van een gezamenlijke studiedag over de thema’s rechtvaardiging en heiliging. De flyer geeft informatie en concrete handreikingen voor gesprek over ‘leven en geloof’.

• De flyer is te downloaden en bij te bestellen via de website van de vereniging voor oecumene www.oecumene.nl