Activiteiten in het Jaar van het Woord van God

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 26 februari 2020

Foto: Ramon Mangold

Parochies worden van harte uitgenodigd om aan te sluiten, ook met eigen activiteiten

Op zondag 26 januari, de eerste Zondag van het Woord van God, startte in het bisdom Rotterdam het diocesane Jaar van het Woord van God. In een brief aan pastorale beroepskrachten en alle andere gelovigen in het bisdom Rotterdam kondigde bisschop Van den Hende een activiteitenoverzicht aan. Dit is nu verstuurd aan onder meer priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers. Het overzicht wordt ook opgenomen in de eerstvolgende Tussenbeide en is gepubliceerd op de bisdomwebsite.

De bisschop nodigt van harte uit om aan te sluiten bij de activiteiten in het Jaar van het Woord van God. Dat kan ook met eigen activiteiten. “In de brief ‘Aperuit illis’, waarin paus Franciscus schreef over de instelling van de zondag van het Woord van God (voortaan op de derde zondag door het jaar), benadrukte de paus dat de aandacht voor het Woord van God zich niet mag beperken tot één zondag”, aldus de bisschop. “Het Woord van God is een schatkamer die we als gelovige mensen telkens opnieuw moeten openen, opdat we worden aangesproken en geraakt door de Heer. Ik bid dat we als Kerk van Rotterdam een vruchtbaar Jaar van het Woord van God zullen beleven.”

In de activiteitenkalender zijn bijeenkomsten opgenomen voor onder meer pastoraatgroepen en redacties van parochiebladen. Er wordt een reeks van vier lezingen over het Woord van God gehouden. Gebedsleiders worden uitgenodigd voor een kloosterweekend en misdienaars voor een diocesane misdienaarsdag. Ook zijn er verschillende uitgaven voorzien, zoals een Inspiratiemagazine en een Pastoraal Bulletin.