Bisdombreed programma voor jeugd en jongeren 2021-2022

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 07 september 2021

Bij de diocesane activiteiten ontmoeten kinderen en jongeren leeftijdsgenoten uit andere parochies

Het komende werkjaar worden er weer veel activiteiten georganiseerd voor jeugd en jongeren in het bisdom Rotterdam. Het diocesane programma kent onder meer de maandelijkse Tour of Faith, een extra Vuurdoop en een misdienaarsdag. In september ontvingen parochies informatie over het Jongerenprogramma 2021 - 2022: posters om op te hangen en ansichtkaarten om uit te delen.

“Het rechtstreeks uitdelen van de ansichtkaarten werkt het beste”, schrijft Desiree Bühler van het jongerenpastoraat in de begeleidende brief. Ze hoopt dat dit veel gebeurt in de parochies. “Naast het aanbod dat parochies aan jeugd aanbieden zijn de bisdombrede activiteiten een manier om kinderen en jongeren meer leeftijdsgenoten te laten ontmoeten die ook bij de Kerk betrokken zijn.”

De Tour of Faith vindt plaats elke laatste zondag van de maand. De bijeenkomsten beginnen met een eucharistieviering met bisschop Van den Hende. Daarna is er een catechese met een geloofsgesprek. De Tour of Faith is voor jongeren van 15 tot 30 jaar. Voor deze leeftijdsgroep is er in januari 2022 ook de WJD@Home op Ameland en een jongerenbedevaart naar Banneux in de meivakantie.

Vormelingen worden door de bisschop uitgenodigd om voor de Vuurdoop naar de kathedraal te komen waar een uitgebreid programma is met als thema de Heilige Geest. In 2021 is er in november eerst nog een extra Vuurdoop, omdat door corona de laatste edities niet door konden gaan. In november vindt ook DiaconAction plaats, de diaconale activiteit waar de kinder- en jeugdgroepen in de parochies aan deel kunnen nemen. Parochies kunnen er ook voor kiezen om deze actie in december te houden.

Meer informatie over de activiteiten voor jongeren in het bisdom staat op bisdomrotterdam.nl/jong. De activiteiten voor jeugd en jongeren worden opgenomen in de agenda op bisdomrotterdam.nl/activiteiten.