FOTOVERSLAG Nationale Bedevaart Brielle

Door: Bisdom Rotterdam zondag 10 juli 2022

Foto: Ramon Mangold

Bekijk de foto’s van de Nationale Bedevaart. U bent het hele bedevaartseizoen nog welkom in Brielle

Bekijk hier de foto’s van de Nationale Bedevaart op 9 juli. Klik op de foto hieronder voor een vergroting en blader met de pijltjes. De Nationale Bedevaart is elk jaar het hoogtepunt van het bedevaartseizoen. Het hele bedevaartseizoen bent u nog welkom voor een bezoek aan het Heiligdom van de HH. Martelaren van Gorcum.

Pastoor-custos Jack Glas nodigt van harte uit om op bedevaart te gaan naar Brielle: “Te midden van de oorlog en het geweld in hun tijd hebben de Martelaren vastgehouden aan het geloof. Hun voorbeeld kan ons kracht geven om net als zij trouw te blijven aan ons geloof. En we bidden in het Bedevaartsoord in Brielle op hun voorspraak voor de intenties die wij met ons meedragen in onze tijd, waarin oorlog en geweld ook een dagelijkse realiteit zijn.”

Groepen kunnen een eigen moment kiezen voor een bedevaart naar Brielle en worden verwelkomd door de gastheren en gastvrouwen van het bedevaartsoord. Individuele pelgrims en groepen kunnen hun bezoek aan het Heiligdom ook combineren met de nieuwe “Bezinningsroute vrijheid en verdraagzaamheid, de Geuzen- en Martelarenroute”. Deze wandelroute loopt door de vestingstad Brielle. Hij eindigt bij de Bedevaartkerk en laat de wandelaars stilstaan bij de historische gebeurtenissen met vragen rond de thema’s vrijheid en verdraagzaamheid.

Priesters uit het bisdom Rotterdam en daarbuiten maken het mogelijk om op weekdagen de eucharistie te vieren. De vieringen en celebranten staan vermeld in de agenda op de website martalerenvangorcum.nl. Individuele pelgrims zijn van harte welkom om zich hierbij aan te sluiten.

Het bedevaartseizoen duurt nog tot zaterdag 29 oktober. Elk jaar sluit de bedevaartkerk voor de winter om in het voorjaar weer open te gaan voor een nieuw bedevaartseizoen.