FOTOVERSLAG WJD-kruis in het bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam zondag 23 oktober 2022

Foto: Ramon Mangold

Het WJD-kruis maakt een landelijke pelgrimstocht op weg naar de WJD 2023

Van 23 tot en met 25 oktober is het Wereldjongerendagen-kruis te gast in het bisdom Rotterdam. Het vier meter hoge WJD-kruis maakt van 14 oktober tot 6 november een tour door Nederland als landelijke pelgrimstocht door de bisdommen op weg naar de WJD 2023 in Lissabon.

Bekijk de foto’s. Klik op de foto voor een vergroting en op de pijltjes om te bladeren

Op zondag 23 oktober kwam het WJD-kruis aan vanuit het bisdom Breda.

Zondag 23 oktokober

• 10.00 uur Het WJD-kruis wordt binnengedragen bij de eucharistieviering in de basiliek in Schiedam (Singel 106, Schiedam)
  • 11.30 uur Op weg naar Maassluis (lunch onderweg)
  • 12.45 uur In Brielle wordt de Martelaren- en Geuzenroute gelopen met het WJD-kruis en is er een programma in bedevaartkerk Brielle (De Rik 5, Brielle)
  • 16.30 uur Vertrek uit Brielle met fotomoment Po(o)rtuga(a)l
  • 18.00 uur In Delft wordt in de Maria van Jesse kerk (Burgwal 20, Delft) aangesloten bij de Engelstalige eucharistieviering met studenten
  • 19.00 uur Maaltijd
  • 21.00 uur Nachtwake bij het WJD-kruis in Den Haag in de kerk Church of Our Savior (Koningin Marialaan 2, Den Haag)

Maandag 24 oktober

• Rond 10.00 uur vertrek uit Den Haag
  • 11.00 uur In Leiden ontmoeting, middaggebed, lunch, film en gebed bij het WJD-kruis in de Sint Petrus kerk (Lammerschansweg 40, Leiden)
  • Rond 17.00 uur Aankomst van het kruis in de Sint Josephkerk in Gouda (Aalberseplein 2, Gouda)
  • 19.30 uur eucharistieviering in de Sint Josephkerk en aansluitend nachtwake

Dinsdag 25 oktober

• 8.00 uur Afsluiting van de nachtwake met een gebedsdienst

Hierna reisde het kruis naar het bisdom ’s-Hertogenbosch.