Inschrijven voor de Vuurdoop kan nog deze week

Door: Bisdom vrijdag 13 april 2018

Foto: Peter van Mulken

Vormselwerkgroepen hebben al enkele honderden vormelingen aangemeld

Elk jaar komen honderden vormelingen bij elkaar voor de Vuurdoop. Dit jaar is er voor het eerst ook een bijzondere workshop met de blauwe zusters uit Den Haag. “Zij vertellen over hun leven en waarom ze op jonge leeftijd ervoor kiezen om religieuze te worden”, vertelt Monique Meeussen, coördinator pastorale dienstverlening.

“Er zijn nogal wat vormselgroepen die in de voorbereiding op het vormsel naar de blauwe zusters in Den Haag gaan. Daar doen ze dan een diaconale opdracht.” Bij de zusters in Den Haag staat de deur open voor dak- en thuislozen, mensen die eenzaam zijn, mensen die gewoon even een praatje komen maken. Monique Meeussen: “De vormelingen zien daar dat religieus leven en inzet voor je naaste samengaan en ze kunnen de zusters praktisch helpen.”

De Vuurdoop is een feestelijke dag om elkaar te ontmoeten rond het vormsel en mee te maken hoe je samen met andere jongeren Kerk bent. Vormelingen kunnen de toren van de kathedraal beklimmen of het spook van de kathedraal ontmoeten en er is theater. Tijdens de workshops zijn er interessante gesprekken met geïnspireerde mensen, zoals de blauwe zusters, en ook met organisaties zoals de Voedselbank. Verder zijn er workshops met M25 en Rock Solid.

Vormselwerkgroepen in parochies hebben al enkele honderden vormelingen aangemeld voor de Vuurdoop 2018. Aanmelden voor de Vuurdoop kan nog deze week, tot 20 april.

Om dit jaar in aanmerking te komen voor de Vuurdooptrofee is een fotowedstrijd uitgeschreven. Vormselgroepen kunnen een fotocollage maken rond het thema ‘Heb jij de Spirit?!’

• Bij de Vuurdoop 2018 in de agenda op deze website vind je meer informatie
    Aanmelden voor de Vuurdoop 2018