Livestream eucharistieviering bisschop Van den Hende

Door: Bisdom Rotterdam zondag 15 maart 2020

Kapel van het bisdomhuis in Rotterdam. (Foto: Emy Jansons)

Bisschop Van den Hende viert de eucharistie in de huiskapel in verbondenheid met alle gelovigen

Op zondag 15 maart werd de eucharistieviering van bisschop Van den Hende in de kapel van het bisdomhuis in Rotterdam via een livestream opgenomen. De mis met de bisschop is beschikbaar via het YouTube-kanaal van het bisdom.

Normaliter viert de bisschop de zondagse eucharistie in parochies in het bisdom. Maar vanwege het coronavirus hebben de bisschoppen in Nederland aangegeven dat alle publieke liturgische vieringen op zaterdagavonden en zondagen tot 31 maart worden afgelast.

Bisschop Van den Hende vierde daarom deze zondag de heilige mis in de huiskapel van het bisdom in verbondenheid met alle gelovigen in het bisdom die vandaag niet samen konden komen om de eucharistie te vieren. “De tijd van het coronavirus is niet alleen een kwestie van afstand houden en je deur sluiten, maar op de eerste plaats je hart geopend weten voor alle nood die nu speelt”, preekt de bisschop. “Daar kunnen we voor bidden. Daar kunnen we waar mogelijk ook hulp voor aanbieden en boven alles getuigen dat de Heer ons niet de dood injaagt, maar uitnodigt tot liefde, gerechtigheid en ware dienstbaarheid.”

In hun bericht aan de katholieke parochies en instellingen in het land wezen de bisschoppen op de mogelijkheid om thuis op zondag de eucharistie op televisie te volgen, via KRO-NCRV, vanaf 10.00 uur op NPO 2. Verder zendt Radio Maria iedere doordeweekse ochtend en avond een eucharistieviering uit om 09.00 uur en 19.00 uur. In het weekend op zaterdag om 09.30 uur en zondag om 10:00 uur.