LIVESTREAM Vronesteyn start studiejaar 2021-2022

Door: Bisdom Rotterdam maandag 30 augustus 2021

Op dinsdag 31 augustus opent Vronesteyn het nieuwe studiejaar met een eucharistieviering. Vier mee via de livestream vanuit de Eendrachtskapel (kerk van de HH. Laurentius en Ignatius) in Rotterdam. De eucharistieviering begint om 18.00 uur.

In deze viering ontvangt priesterstudent Benno van Croesdijk de aanstelling tot lector. Priesterstudent Arno Aardoom ontving op vrijdag 27 augustus de aanstelling tot acoliet tijdens de opening van het studiejaar op de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk. Diaken Sander Verschuur wordt in het komende studiejaar tot priester gewijd tijdens een plechtige eucharistieviering in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal.

Volg de livestream op het YouTube-kanaal van de Eendrachtskapel, of klik op de video hieronder.

Wilt u Vronesteyn ook steunen met een gift bij de start van het nieuwe studiejaar? Een bijdrage geven kan eenvoudig online.

Bisschop Van den Hende is hoofdcelebrant in de eucharistieviering waarmee Vronesteyn het studiejaar opent. Rector Broeders en andere priesters die zijn verbonden aan Vronesteyn concelebreren. De bisschop en de rector vragen om gebed voor Vronesteyn. Hiervoor werd eerder onderstaande gebed voor toekomstige priesters aangereikt van kardinaal Montini, de latere paus Paulus VI (1963-1978).

Gebed voor toekomstige priesters

Heer,
geef uw dienaren een ruim hart,
open voor uw gedachten,
gesloten voor elk onwaardig streven
en menselijke wedijver;
een ruim hart,
altijd weer bereid naar het uwe
toe te groeien;
een ruim hart,
zo wijd als de wereld,
zo groot als de Kerk;
bereid ook
om allen lief te hebben,
om allen te dienen,
om allen dichter bij U te brengen.
Amen.

Kardinaal Montini (later: paus Paulus VI)