Nieuwe brochure: ‘De lector: Het Woord van God horen en voorlezen in de liturgie’

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 04 december 2020

Foto: Ramon Mangold

Online presentatie voor lectoren en belangstellenden op 18 januari. Daarna is de uitgave verkrijgbaar bij het bisdom

In januari 2021 verschijnt een nieuwe brochure bij het bisdom Rotterdam: ‘De lector: Het Woord van God horen en voorlezen in de liturgie’. De brochure werd geschreven door broeder Johan te Velde o.s.b. De uitgave verschijnt vanwege het Jaar van het Woord van God en met het oog op de komende Zondag van het Woord van God.

Lectoren en andere belangstellenden zijn uitgenodigd voor de online presentatie van ‘De lector: Het Woord van God horen en voorlezen in de liturgie’. Deze online presentatie vindt plaats op maandagavond 18 januari. De uitnodiging hiervoor is verstuurd via parochiesecretariaten en in afschrift aan pastorale teams.

Bisschop Van den Hende zal tijdens deze livestream een inleiding houden en het eerste exemplaar symbolisch aanbieden aan een van de lectoren uit een parochie van het bisdom, mw. Marianne Koster-de Graaf. Met haar zal ook een kort interviewgesprek zijn over hoe zij zich als lector voorbereidt op een lezing, over haar ervaringen en wat het voor haar betekent om te lezen in de liturgie.

Deze online bijeenkomst wordt gehouden in de week voorafgaand aan de Zondag van het Woord van God.

De brochure ‘De lector: Het Woord van God horen en voorlezen in de liturgie’ telt 32 pagina’s en kost € 3,00. Na de presentatie is de brochure verkrijgbaar via de online bestelmogelijkheid op de bisdomwebsite.