Nieuwe download: drie voorbeeldartikelen Kerkbalans voor uw parochieblad en website

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 30 september 2020

Foto: Bisdom Rotterdam

Nieuwe voorbeeldartikelen actie Kerkbalans

Het bisdom Rotterdam stelt drie voorbeeldartikelen over de actie Kerkbalans beschikbaar voor parochies. Met deze voorbeeldartikelen kunnen leden van werkgroepen Kerkbalans in de aanloop naar de jaarlijkse geldelijke actie, aandacht vragen voor Kerkbalans in de eigen parochie. Komend jaar start de actieperiode van Kerkbalans op 16 januari 2021. In de voorbeeldartikelen wordt ook de situatie van de kerk in coronatijd belicht. De drie artikelen zijn hier te downloaden.

U mag de voorbeeldartikelen vrij overnemen voor publicatie in het parochieblad en/of op de website. Indien gewenst, kunt u de teksten aanpassen naar de eigen situatie van de parochie. Ook zijn er foto’s beschikbaar die u bij de artikelen mag gebruiken onder vermelding van de fotocredit ‘Foto: Bisdom Rotterdam’. Wilt u de foto’s gratis ontvangen? Stuur dan een e-mail naar kerkbalans@bisdomrotterdam.nl

Voorbeeldartikel Kerkbalans 1

Met hart en ziel voor actie Kerkbalans: uw gift is meer dan welkom

De parochie is voortdurend bezig met het vormgeven van ‘nabijheid’ in de anderhalvemetersamenleving. Het pastoraal team en vrijwilligers zetten zich daar met hart en ziel voor in.

De nieuwe manier van Kerk zijn en omzien naar elkaar op anderhalve meter brengen extra inzet en kosten met zich mee. Denk aan nieuwe digitale middelen en aan initiatieven voor mensen die in deze tijd een extra steuntje in de rug nodig hebben. En dat terwijl ‘gewoon’ collecteren niet mogelijk is door de coronamaatregelen en daardoor de inkomsten van de kerk teruglopen. Om alle positieve inzet op pastoraal en diaconaal gebied mogelijk te maken, wordt u als parochiaan gevraagd om een bijdrage.

Momenteel zijn vrijwilligers in de parochie druk bezig om de nieuwe actieperiode van Kerkbalans voor te bereiden. Deze loopt van 16 januari tot en met 30 januari 2021. Helpt u ook? Met uw gift ziet u om naar de ander die in geestelijke of financiële nood verkeert. Zo houden we samen de parochie vitaal. Kerkbalans is niet beperkt tot de actieperiode. Het hele jaar door kunt u een bijdrage geven. Ook nu. Alle bedragen zijn welkom. Uw steun is zeer waardevol. En wilt u ook bidden voor het welslagen van de actie Kerkbalans?