Nieuwe uitgave: ‘Inspiratiemagazine Woord van God’

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 04 juni 2020

In het inspiratiemagazine vertellen mensen hoe het Woord van God ze aanspreekt en aanspoort

In het diocesane themajaar over het Woord van God verschijnt bij het bisdom Rotterdam een speciaal inspiratiemagazine. Onder meer pastorale beroepskrachten, parochiebesturen en caritasbesturen ontvangen komende week een exemplaar per post. In het magazine vertellen mensen hoe het Woord van God ze aanspreekt en aanspoort.

“Wanneer we spreken over het Woord van God, dan gaat het niet alleen over de Heilige Schrift, maar ook over de persoon van Jezus Christus, het vleesgeworden Woord van God”, schreef bisschop Van den Hende in de brief waarin hij het diocesane themajaar aankondigde. De Schriften gaan over Hem, legt Jezus de Emmaüsgangers uit. En zij zeggen tegen elkaar: “Brandde ons hart niet in ons, terwijl Hij onderweg met ons sprak en ons de Schriften ontsloot?”

In de aanbiedingsbrief bij het veertig pagina’s tellende blad schrijft hoofdredacteur Daphne van Roosendaal: “Op 31 mei vierden we Pinksteren in het Jaar van het Woord van God. Het ‘Inspiratiemagazine Woord van God’ werd voor die gelegenheid gemaakt. Het was de bedoeling dat dit met Pinksteren uitgereikt kon worden in de kerken, dat het kerktoetreders op hun ontmoetingsdag kon worden aangereikt en kon worden uitgedeeld aan alle deelnemers aan de Nationale Bedevaart. Door het coronavirus liep het allemaal anders.”

Het bisdom hoopt dat het inspiratiemagazine de komende periode een goede verspreiding kan krijgen via de parochies nu het kerkelijk leven op anderhalve meter langzaam maar zeker weer opstart. Het zal begin juli met Tussenbeide worden bezorgd.