Priesterstudenten bisdom Rotterdam maken video voor Roepingenzondag

Door: Bisdom Rotterdam zaterdag 02 mei 2020

Seminaristen in videoboodschap: Zoek de roeping die God voor jou heeft

Op Roepingenzondag 3 mei bidt de Kerk met extra kracht om roepingen tot het priesterschap, diaconaat en het religieuze leven. Omdat de priesterstudenten van het bisdom Rotterdam niet zoals normaal naar de parochies kunnen om hun getuigenis te geven, namen ze in de huiskapel van Centrum Vronesteyn deze video op om digitaal verbonden te zijn.

“Roepingenzondag is een belangrijke dag, want we zien dat God allerlei mensen roept vanuit de gemeenschap. Mensen die een oprecht verlangen hebben om de Heer te volgen”, vertellen de seminaristen. “God heeft met ieder mens een plan. En juist in deze tijd is het goed om na te denken over dat plan. Probeer te zoeken naar de roeping die God voor jou heeft. Gebruik de stilte, gebruik de ruimte om te luisteren naar zijn stem. En misschien voel je dan ook het verlangen om deze weg te gaan. Wees welkom hier bij ons in Vronesteyn. Christus heeft handen nodig. Jouw handen. En daarom roept Hij.”

In de video bedanken de priesterstudenten iedereen voor het gebed voor Vronesteyn en de betrokkenheid op Vronesteyn. “We hopen dat we elkaar snel weer kunnen ontmoeten om in gesprek te gaan om te zien wat God van ons vraagt, van ons als priesterstudenten en van u, want we zijn allemaal geroepen op onze eigen manier.”

Centrum Vronesteyn

Centrum Vronesteyn leidt mannen op die als priester of diaken hun leven willen geven voor de opbouw van de parochies in het bisdom Rotterdam. Als diocesane priester of diaken ben je verbonden met de gelovigen en met alle mensen van goede wil in het gebied dat aan het bisdom is toevertrouwd. Hier mag je het evangelie verkondigen in woord en daad. God roept mensen heel persoonlijk, ook anno nu.

Bid mee op Roepingenzondag 3 mei en steun Vronesteyn via IBAN NL29 INGB 0000 3656 73 of www.vronesteyn.nl.