Tussenbeide: Diakenwijdingen, rozenkransestafette en meer informatie

Door: Bisdom Rotterdam maandag 15 oktober 2018

In de rubriek ‘Werk aan de kerk’ besteedt Tussenbeide aandacht aan de Rotterdamse Eendrachtskapel. (Foto: Ramon Mangold)

De herfsteditie van de informatiekrant van het bisdom Rotterdam

Het herfstnummer van Tussenbeide verscheen op 14 oktober in de parochies. De informatiekrant van het bisdom start met een inspirerend openingsartikel van Mgr. Van den Hende: “Op weg naar het einde van het kerkelijk jaar, zijn we begonnen aan de laatste etappe van het Jaar van Gebed in ons bisdom. Ik hoop en verwacht dat de laatste etappe van het Jaar van Gebed niet betekent dat we ons persoonlijk en gemeenschappelijk gebed in de komende maanden gaan afbouwen. Ik hoop en verwacht dat ons bidden juist in de toekomst doorgaat als vast onderdeel van ons dagelijks leven als christenen.”

In deze oktobermaand wordt in het bisdom Rotterdam een Rozenkransestafette gehouden. Lezers treffen als extra bij deze Tussenbeide twee flyers aan:

Ook wordt de wijding van twee diakens zaterdag 10 november aangekondigd. Op deze dag zal Mgr. Van den Hende door handoplegging en gebed Steef Lokken en Henk van Zoelen tot diaken wijden voor het bisdom Rotterdam. Belangstellenden zijn van harte welkom om de wijdingsplechtigheid mee te maken. De eucharistieviering begint om 11.00 uur en vindt plaats in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal in Rotterdam. In het hart van Tussenbeide is daarnaast veel aandacht voor het 30-jarig jubileum van het Centrum Vronesteyn.

Verder schrijft deze Tussenbeide over de Nationale Bedevaart die op 7 juli in Brielle plaatsvond. Bij de rubriek ‘Werk aan de kerk’ staat ditmaal de Rotterdamse Eendrachtskapel centraal met zijn bijzondere geschiedenis en een bijzondere toekomst.

Op de Jongerenpagina is informatie opgenomen over de WJD@home, die in januari 2019 op Ameland zal plaatsvinden en wordt vooruit gekeken naar de actie DiaconAction.