Video: Over gebed en geld voor de actie Kerkbalans

Door: Bisdom dinsdag 23 januari 2018

De protestantse Oude Kerk in Zoetermeer met Kerkbalansvlag en rechts de toren van de H. Nicolaaskerk. (Foto: Peter van Mulken)

Actie Kerkbalans en het Jaar van Gebed

“Hoe meer we het contact zoeken met Onze Lieve Heer, hoe meer we van Hem ook zullen leren hoe belangrijk het is om te geven. Op de eerste plaats dat je jezelf geeft, zoals God zichzelf ook gegeven heeft.” Dit vertelt vicaris-generaal Tjeerd Visser in deze video.

Daarnaast is het belangrijk om een financiële bijdrage te geven. Je bent als gelovige geroepen “om jezelf te geven voor Hem, voor de anderen en vooral voor Gods plan met deze wereld, waar de Kerk een onmisbare rol in heeft. Om die rol, die God aan zijn Kerk gegeven heeft, waar te maken moeten we met z’n allen ook bijdragen aan de actie Kerkbalans.”

Bisschop Van den Hende heeft een Jaar van Gebed afgekondigd. In deze video legt vicaris Visser uit waarom gebed en geld geen vreemde combinatie hoeven te zijn.

Bekijk de video met daarin de beelden van het startmoment van de actie Kerkbalans in Zoetermeer (20 januari).