Waar wij vasten, worden anderen gevoed

Door: Bisdom donderdag 23 februari 2017
Parochies maken in Veertigdagentijd netwerk van liefde zichtbaar

Elk jaar opnieuw maakt de voedselinzamelingsactie in de vastentijd veel inspiratie en daadwerkelijke naastenliefde los. Daarom start op 1 maart opnieuw de bisdombrede voedselinzamelingsactie ‘Waar wij vasten, worden anderen gevoed’.

Parochies zijn van harte uitgenodigd gedurende de vastentijd voedsel in te zamelen voor de voedselbank in de buurt. Dit onder het motto: ‘Waar wij vasten, worden anderen gevoed’. In de Goede Week (9-15 april) geven de parochies de opbrengst aan de plaatselijke voedselbank. Alle parochies die deelnemen, worden vermeld in een overzicht op de website van het bisdom.

Parochies kunnen de hele Veertigdagentijd meedoen aan deze actie. Het is ook mogelijk om enkele weken of speciaal zondagen uit te kiezen. Sommige parochies kennen al een voedselinzamelingsactie, al dan niet gedurende de Veertigdagentijd. Ook deze kunnen een plaats krijgen in deze bisdombrede actie.

In de Chrismamis op woensdag 12 april dragen vertegenwoordigers van parochies een symbolisch deel van het ingezamelde voedsel aan. Zij doen dit tijdens de offerande bij de viering van de H. Eucharistie.

Met deze inzamelingsactie richt het bisdom de schijnwerper op de vele diaconale activiteiten in deze periode van de Veertigdagentijd (1 maart - 16 april 2017). Zo wordt de Kerk als netwerk van liefde zichtbaar.