Voorbeeldartikel Kerkbalans: De parochie heeft uw financiële steun nodig

Door: Bisdom Rotterdam maandag 02 november 2020

Diaconale maaltijd in coronatijd (Foto: Bisdom Rotterdam)

Nieuw voorbeeldartikel voor uw parochieblad en -website

Het bisdom Rotterdam stelt voorbeeldartikelen over de actie Kerkbalans beschikbaar voor parochies. Met deze voorbeeldartikelen kunnen leden van werkgroepen Kerkbalans in de aanloop naar de jaarlijkse geldelijke actie, aandacht vragen voor Kerkbalans in de eigen parochie. Het tweede voorbeeldartikel voor november gaat over de financiële steun die nodig is om in deze tijd Kerk te zijn.

Komend jaar start de actieperiode van Kerkbalans op 16 januari 2021. In de voorbeeldartikelen wordt ook de situatie van de kerk in coronatijd belicht. De drie artikelen zijn hier te downloaden.

U mag de voorbeeldartikelen vrij overnemen voor publicatie in het parochieblad en/of op de website. Indien gewenst, kunt u de teksten aanpassen naar de eigen situatie van de parochie. Ook zijn er foto’s beschikbaar die u bij de artikelen mag gebruiken onder vermelding van de fotocredit ‘Foto: Bisdom Rotterdam’. Wilt u de foto’s gratis ontvangen? Stuur dan een e-mail naar kerkbalans@bisdomrotterdam.nl

Voorbeeldartikel 2 (november)

De parochie heeft uw financiële steun nodig: zo kunnen we samen Kerk zijn in deze tijd

Het is bijzonder om te merken hoe we samen Kerk kunnen zijn in deze tijd! Ondanks de beperkingen door corona blijft de parochie een plek van betekenis voor velen, zowel online als fysiek binnen de gestelde richtlijnen. Een plek van inspirerende vieringen, waar we God ontmoeten, een kaarsje opsteken bij Maria en waar we pastoraal en diaconaal omzien naar elkaar.

We zijn gewend dat we voor ons huishouden, abonnement op de krant of voor onze sportclub jaarlijks geld reserveren of maandelijks een vast bedrag betalen. Ook de Kerk heeft financiële bijdragen nodig. Anders dan in ons omringende landen ontvangt de parochie geen subsidie van de overheid en is zij volledig afhankelijk van giften.

Doet u ook mee met de actie Kerkbalans? Zo houden we samen de parochie financieel gezond. De actieperiode Kerkbalans loopt van 16 januari tot en met 30 januari 2021. Maar een donatie doen kan altijd. Elke bijdrage is welkom, groot of klein. Dankzij uw steun kan de parochie een inspirerende plek zijn en blijven. En wilt u daarom ook bidden voor het welslagen van de actie Kerkbalans?