Voorbeeldartikel Kerkbalans: Geef voor God

Door: Bisdom Rotterdam maandag 06 januari 2020

Foto: Bisdom Rotterdam

Voorbeeldartikel over geven voor God

Het bisdom Rotterdam stelt zes voorbeeldartikelen en enkele foto's ter beschikking aan parochies om de actie Kerkbalans onder de aandacht te brengen bij parochianen. Het voorbeeldartikel van de maand januari gaat over geven voor God.

Redacties van parochiebladen en parochiesites mogen de artikelen vrij gebruiken voor publicatie. De artikelen zijn zo geschreven dat zij in elke parochie toepasbaar zijn. Redacties die daar prijs op stellen, kunnen de teksten aanvullen of aanpassen om het meer aan te laten sluiten op de eigen situatie in de parochie. Ook stelt het bisdom enkele foto’s ter beschikking die onder bronvermelding bij de artikelen kunnen worden geplaatst.

Voorbeeldartikel januari

Actie Kerkbalans: Geef voor God

De (meer)waarde van de Kerk wordt zichtbaar waar mensen God ontmoeten tijdens inspirerende vieringen en omzien naar elkaar vanuit de liefde die zij van God ontvangen. Eigenlijk is de waarde van de Kerk niet in geld uit te drukken. Misschien is het juist daarom dat de actie Kerkbalans onmisbaar is voor de materiële voortgang van wat de Kerk en het geloof zo waardevol maakt. Het geloof dat we niet alleen voor onszelf mogen houden, maar waarvan we samen de dragers en verspreiders zijn.

Zo raakt Kerkbalans ook aan onze roeping als christenen. Deelname aan de actie Kerkbalans is een gift aan de kerk als gemeenschap van gelovigen die, geïnspireerd door het evangelie, daden van liefde doen. Door het kerkgebouw te bezoeken worden we gevoelig voor de liefde van God, waarna we die liefde naar buiten toe mogen uitdragen. Hoe groot of klein ook. Een gift aan de kerk is daarmee een gift aan God! U doet dit jaar toch ook mee?

De actie Kerkbalans voor komend jaar gaat 18 januari van start. Uw gift is meer dan welkom. Onderhoud van het kerkgebouw, en ook het pastoraal team, missionaire en maatschappelijke projecten kosten geld. Geeft u om de kerk? Doe dan mee met de actie Kerkbalans. U kunt uw toezegging doorgeven aan het secretariaat. Handig is de automatische bijdrage per kwartaal of maand. Dat kunt u eenvoudig regelen met uw eigen internetbankieren. Door uw gift kunnen we samen van betekenis zijn en blijven voor de mensen om ons heen. Elke bijdrage is welkom, groot of klein, ieder naar eigen vermogen.