Voorbeeldartikel Kerkbalans: Geven aan levende stenen

Door: Bisdom Rotterdam maandag 11 november 2019

Foto: Bisdom Rotterdam

Voorbeeldartikel actie Kerkbalans over geven aan levende stenen

Het bisdom Rotterdam stelt zes voorbeeldartikelen en enkele foto's ter beschikking aan parochies om de actie Kerkbalans onder de aandacht te brengen bij parochianen. Het voorbeeldartikel van de maand november gaat over geven aan levende stenen.

Redacties van parochiebladen en parochiesites mogen de artikelen vrij gebruiken voor publicatie. De artikelen zijn zo geschreven dat zij in elke parochie toepasbaar zijn. Redacties die daar prijs op stellen, kunnen de teksten aanvullen of aanpassen om het meer aan te laten sluiten op de eigen situatie in de parochie. Ook stelt het bisdom enkele foto’s ter beschikking die onder bronvermelding bij de artikelen kunnen worden geplaatst.

Voorbeeldartikel november

Actie Kerkbalans: Geven aan levende stenen

Het kerkgebouw is de plek waar we als gemeenschap op zondag en op belangrijke momenten in ons leven vieren. Denk bijvoorbeeld aan het sacrament van het huwelijk, de doop van een kind of een uitvaart. De apostel Petrus spreekt over de gelovige gemeenschap als levende stenen die de verbinding met elkaar aangaan en die zich ‘voegen’ in de bouw van de geestelijke tempel (cf 1 Petrus 2, 4-5).

Wij, als parochianen, zijn die levende stenen. De kerk is de plek waar we het evangelie ontvangen om het in praktijk te brengen in ons leven, of dat nu groots is of klein. Zo bouwen we samen, als netwerk van liefde, aan een beschaving van liefde. Door uw bijdrage aan de actie Kerkbalans, draagt u bij aan een betere balans in onze samenleving.

Onderhoud van het kerkgebouw, en ook het pastoraal team, missionaire en maatschappelijke projecten kosten geld. Daarom is er de actie Kerkbalans. Geeft u om de kerk? Doe dan mee. Samen kunnen we van betekenis zijn en blijven voor de mensen om ons heen. Elke bijdrage is welkom, groot of klein, ieder naar eigen vermogen.