Netwerk van liefde

Kerstkaart van bisschop Van den Hende

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 23 december 2020

Foto: Ramon Mangold

Het mens-geworden Woord van God wacht ook nu op ons antwoord

“Het mens-geworden Woord van God wacht ook nu op ons antwoord.” Dat schrijft bisschop Van den Hende dit jaar op zijn kerstkaart. Download de kerstkaart of lees hier de kerstwens van de bisschop.

Op zijn kerstkaart vraagt de bisschop aandacht voor de Adventsactie. Elk jaar voert de Stichting Bisschoppelijke Vastenactie de Adventscampagne uit, samen met honderden vrijwilligers uit de parochies. Door corona is dat dit jaar minder goed mogelijk. Eerder stuurde de bisschop hierover ook een brief aan pastorale beroepskrachten en vrijwilligers van MOV-groepen (Bisschop roept op tot steun aan de Adventsactie, bericht 23 november 2020).

“Het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond.” (Johannes 1, 14)

Kerstwens van bisschop Van den Hende

“Op Kerstmis besluiten wij het diocesane Jaar van het Woord van God. Ondanks beperkingen door corona hadden we in 2020 extra aandacht voor het geschreven Woord van God, de Bijbel. Nu wij Kerstmis gaan vieren, het geboortefeest van de Heer, nodigt Jezus Christus ons uit om zijn roepstem te beantwoorden. Iedere gedoopte ontvangt de roeping om ook zelf een woord van God te zijn in de wereld waarin wij leven. Het mens-geworden Woord van God wacht ook nu op ons antwoord. Zalig Kerstfeest & Gezegend Nieuwjaar.”