Netwerk van liefde

LIVE: Maak de uitreiking mee van het Elisabethcertificaat 2022

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 25 november 2022

In het bisdom Rotterdam wordt elke twee jaar de diaconieprijs ‘Brood en Rozen’ uitgereikt. In 2020 werd echter vanwege de coronapandemie een speciaal ontworpen Elisabethcertificaat uitgereikt als een blijk van waardering voor alle diaconale initiatieven die parochies en instellingen in de eerste golf van de pandemie hadden ondernomen voor de meest kwetsbare mensen.

Ook dit jaar worden Elisabethcertificaten uitgereikt. Dat gebeurt op zaterdag 26 november in Rotterdam in de Ceaciliakerk (Zocherstraat 90 in Rotterdam). Het programma begint om 10.00 uur. Belangstellenden zijn van harte welkom om hierbij te zijn. De uitreiking kan deels ook live worden meegemaakt via YouTube.

• Van 10.00 tot 11.00 uur wordt uitgezonden: het woord van welkom door diaken Jos van Adrichem (Diocesane Caritas Instelling) en een inleiding door bisschop Van den Hende over diaconie en het sociale denken van de Kerk

Er was op YouTube helaas een storing in het geluid. Dit hebben wij deels op kunnen lossen. De livestream is helaas niet volledig en de audio is niet optimaal.

Inhoudelijk wordt aangesloten bij de driejarige campagne “Together We" van Caritas Internationalis, de internationale koepel van caritasorganisaties. Deze campagne richt zich op de zorg voor de aarde en de armen. Het Elisabethcertificaat wordt daarom uitgereikt aan initiatieven van parochies of instellingen, die op een of andere manier werken aan:

• het bevorderen van sociale vriendschap en een cultuur van de ontmoeting (vormen van armoedebestrijding samen met armen)
  • zorg voor de schepping en een integrale ecologie (duurzaamheid)
  • de samenhang tussen de zorg voor de aarde en de zorg voor de armen, mondiaal of lokaal

Voor meer informatie mail naar pastoraledienstverlening@bisdomrotterdam.nl